WERVING & SELECTIE: Senior Krediet Acceptant Consumptief Krediet

Functie Sr. Krediet Acceptant Consumptief Krediet
Bedrijf Gerenomeerde Bank in de regio Rotterdam
Aantal uur per week 40 uur
Salarisindicatie Marktconform, uitstekende secundaire voorwaarden (w.o. 35 vrije dagen
Onderdeel van één van de grootste banken wereldwijd is op zoek naar een ervaren en enthousiaste

Senior Krediet Acceptant Consumptief Krediet

ter versterking van een team professionals verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuwe business line consumptief krediet. In deze functie krijg je de kans vanaf de start mee te bouwen aan deze nieuwe business line.

Wij zoeken:

Een enthousiaste collega die toegevoegde waarde biedt aan onze klanten, medewerkers, aandeelhouder en de maatschappij.

Jij bent:

Een professional die bereid is een bijdrage te leveren aan de ambities van de organisatie in een snel veranderende omgeving.

Omgeving:

  • Opdrachtgever is één van de grootste banken wereldwijd met een solide financiële positie, vertegenwoordigd in de meeste landen met meer dan 180.000 medewerkers. 
  • Opdrachtgever is een kleine organisatie met ca. 40 medewerkers, allen professional, verantwoordelijk voor het beheer van de hypotheekportefeuille van ca. 8 miljard euro voor ca. 40.000 klanten.
  • De Senior Krediet Acceptant Consumptief Krediet maakt onderdeel uit van de afdeling Operations.
  • Belangrijkste waarden zijn: veel aandacht voor het belang van de klant, ambitieus, optimistisch, teamspirit, integer en professioneel handelen.

Doel van de functie:

De Senior Krediet Acceptant Consumptief Krediet werkt zelfstandig binnen de MidOffice van het onderdeel Consumptief Krediet, waarbij de MidOffice werkzaamheden gedeeltelijk zijn geoutsourced aan een Outsource Partner. De interne MIdOffice is verantwoordelijk voor het in behandeling nemen van aanvragen voor persoonlijke leningen, het uitbrengen van offertes, het beoordelen van financiële bescheiden van consumenten en het zelfstandig geven van een finaal akkoord. Dit alles in lijn met de vastgestelde normen en regelgeving vanuit de organisatie, algemene wet- en regelgeving en de acceptatieregels van de organisatie.

De medewerker werkt nauw samen met de andere medewerkers van Operations, zoals de medewerkers van de Mid- en Backoffice van het onderdeel Hypotheken, de service manager, medewerkers Financial Security First Line, Coördinators en Manager Bijzonder Beheer als ook met de afdeling Risk.

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

De projectfase van de nieuwe business line consumptief krediet (1/10/2017)
Een actieve bijdrage leveren bij het beschrijven en inrichten van de  operationele Mid- en BackOffice processen, intern maar ook bij de Outsource Partner. Deze processen dienen efficiënt, effectief en kwalitatief correct geïmplementeerd en uitgevoerd te worden.

Als volwaardig projectlid en tester ben je zeer betrokken bij de testfase gekoppeld aan de inrichting van de operationele processen in de systemen van de Outsource Partner.

Operationele werkzaamheden na de projectfase:
De werkzaamheden van de interne MidOffice bestaan uit:
Het tijdig en correct verwerken van aanvragen en het uitbrengen van offertes conform de werkinstructie, de acceptatiegids van opdrachtgever en deze naar de betrokken intermediair sturen.
Dit proces is in lijn met de vastgestelde normen en regelgeving vanuit opdrachtgever.
Zorgdragen voor het verzamelen, organiseren en beoordelen van de noodzakelijke (financiële) documenten (inkomensgegevens, identiteitsbewijs, bankafschriften etc.), en het geven van finaal akkoord.

Samenwerking met de intermediair:
Je levert een grote bijdrage bij de ondersteuning van intermediairs met betrekking tot vragen over o.a. de acceptatie van de door hen aangeleverde dossiers en overige productinformatie, zodanig dat de intermediairs de juiste informatie tot hun beschikking hebben.
Je draagt zorg voor een goede samenwerking met de intermediairs en dat een goede relatie tot stand komt en blijft.

Kwaliteit:
Draagt zorg voor een hoge kwaliteit van de uitvoering van bovengenoemde processen.
Signaleert en analyseert ontwikkelingen, knelpunten en risico's intern, extern of in werkprocessen.
Het formuleren van beleid, processen, procedures en werkwijzes om de operatie efficienter te laten verlopen en mogelijke fraude tijdig te kunnen signaleren en te voorkomen. De medewerker doet hiervoor verbetervoorstellen om tot efficiëntere werkwijzen te komen en implementeert de geaccordeerde verbeteringsvoorstellen.

Rapportages:
Bijdrage leveren aan de verschillende rapportages voor directie en management.

Overrules:
Voorbereiden van overrules (alles wat valt buiten de regelgeving zoals vastgelegd in de acceptatievoorwaarden), welke door de Outsource Partner voorgelegd worden. Een goede (langdurige) relatie kunnen bouwen met de medewerkers van de Outsource Partner is daarom ook zeer belangrijk.

Kennis en Kunde:

  • HBO werk- en denkniveau en diploma WFT Basis en Consumptief Krediet
  • Goede kennis van en ervaring met processen met betrekking tot het verstrekken van consumptief krediet
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring als Kredietacceptant Consumptief Krediet
  • Uitstekende beheersing Nederlandse taal en goede beheersing Engelse taal
  • Zeer gedegen kennis van de IT-systemen (o.a. Windows, Outlook, Word, Excel)
Persoonlijke eigenschappen:

Accuratesse
Gestructureerd kunnen werken
Communicatieve vaardigheden, mondeling en schriftelijk
Zelfstandig
Stressbestendig
Resultaatgericht
Klantgericht
Pragmatisch
Pro-actief
Energiek
Leergierig