WERVING & SELECTIE: Coordinator Special Servicing Consumptief Krediet

Functie Coördinator Special Servicing Consumptief Krediet
Bedrijf Regio Rotterdam
Aantal uur per week 40 uur
Salarisindicatie Marktconform, uitstekende secundaire voorwaarden (w.o. 35 vrije dagen
Onze opdrachtgever, oderdeel van één van de grootste banken wereldwijd, is op zoek naar een ervaren en enthousiaste

Coordinator Special Servicing Consumptief Krediet

ter versterking van een team professionals verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuwe business line consumptief krediet. In deze functie krijg je de kans vanaf de start mee te bouwen aan deze nieuwe business line.

Wij zoeken:

Een enthousiaste collega die toegevoegde waarde biedt aan onze klanten, medewerkers, aandeelhouder en de maatschappij.

Jij bent:

Een professional die bereid is een bijdrage te leveren aan de ambities van de organisatie in een snel veranderende omgeving.

Omgeving:

  • Opdrachtgever is onderdeel van één van de grootste banken wereldwijd met een solide financiële positie, vertegenwoordigd in de meeste landen met meer dan 180.000 medewerkers.
  • Opdrachtgever is een kleine organisatie met ca. 40 medewerkers, allen professional, verantwoordelijk voor het beheer van de hypotheekportefeuille van ca. 8 miljard euro voor ca. 40.000 klanten.
  • De Coördinator Special Servicing Consumptief Krediet maakt onderdeel uit van de afdeling Operations.
  • Belangrijkste waarden voor Opdrachtgever zijn: veel aandacht voor het belang van de klant, ambitieus, optimistisch, teamspirit, integer en professioneel handelen.
Special Servicing

Special Servicing is verantwoordelijk voor het monitoren en het behandelen van betalingsachterstanden en het helpen van klanten met betalingsproblematiek in de lening- en hypotheekportefeuille. Een groot deel van de operationele activiteiten zijn geoutsourced en wij kennen de volgende categorieën:

 Consumer Finance (CF)
Mortgage Finance (MF)
Preventive arrears management / Fragile customers  Preventive arrears management / Fragile customers
Collections Collections
Sales management Recovery
Residual claims management Litigation


Doel van de functie

De Coördinator Special Servicing CK is het eerste aanspreekpunt voor de operationele partner op leningniveau en werkt samen met hen om inzicht te hebben in de portefeuille, risicó's te herkennen en door de Special Servicing-processen te optimaliseren, te minimaliseren.

Positie in de organisatie

De Coördinator Special Servicing CK is onderdeel van het Special Servicing-team van vier medewerkers en verantwoordelijk voor het onderdeel Consumptief Krediet en rapporteert aan de Manager Special Servicing.

Kerntaken en verantwoordelijkheden

Resultaten
  • Monitoren van de resultaten en het behalen van targets.
  • Aan- en bijsturen van de operationele partner in samenwerking met de Manager Servicing.
  • Rapporteren van de resultaten en (voortgang van) bijsturen van de operationele partner.
 

Analyse - het monitoren van de portefeuille en herkennen van verbeterpunten.

  • Zowel zelfstandig als in samenwerking met Risk Management analyses uitvoeren.
  • Resultaten van de analyses inzichtelijk maken in rapportages.
  • Met oog op potentiële risico's, maar ook met de customer journey in gedachte, beoordelen of en waar processen verbeterd kunnen worden, hier voorstellen voor maken en de voorstellen (projectmatig) doorvoeren.
Samenwerken met de operationele partner
  • Vragen op leningniveau beantwoorden.
  • Voorstellen op leningniveau van de operationele partner behandelen en beoordelen.
  • Monitoren van het mandaat waarbinnen de operationele partner werkt.
  • In samenwerking met de Manager Servicing minimaal maandelijks een operationeel overleg met de operationele partner.
  • Verbeteren van de processen.
Loss Committee - het inbrengen van voorstellen die buiten het mandaat van de operationele partner en de Coördinator Special Servicing CK vallen.
 

Samenwerking binnen Special Servicing.
  • Wekelijks is er een Special Servicing-overleg waarin lopende onderwerpen/issues en bijzondere situaties/dossiers worden besproken en gebrainstormd over verbeterideeën.
  • Samen met de directe collega's de bezetting van Special Servicing zoveel als mogelijk zekerstellen.

Kennis en Kunde:

Kwalificaties (opleiding/kennis/ervaring)
Opleidingsniveau: HBO werk- en denkniveau
Kennis:                 minimaal 5 jaar werkervaring binnen een soortgelijke functie binnen de Nederlandse                              consumptief kredietmarkt.
Vaardigheden:      bekend met office-programma's. Kennis van SAS en/of SQL is een pre.
Talenkennis:         goede mondelinge en schriftelijke beheersing van Nederlands en Engels.

 

Persoonlijke eigenschappen:

Competenties
  • Resultaat gedreven
  • Uitstekende analytische vaardigheden
  • Klantgericht
  • Samenwerken - zowel intern als extern
  • Pro actief